De VEGA testmethode

Oorsprong VEGA test

De VEGA test vind zijn oorsprong begin 1900  in de electro-accupunctuur, waarin Dr. Voll, dr De la Fui en technicus F. Verner een grote rol speelden. Door onvrede ontwikkelde een aantal artsen en tandartsen een eigen methode: BFD (Bio-electronic Functions Diagnosis & Therapy), ook introduceerde zij het medicatie testen.

In 1978, creëerde Dr. Helmut Schimmel een systeem wat hij de VEGA testmethode noemde, ook wel VRT (Vegetative Reflex test) noemde. Na 8 jaar hiermee te werken en limitaties tegenkwam, ontwikkelde hij een nog completer systeem. De VEGA test-methode is hierdoor een samenvloeiing van de EAV methode (electro-acupunctuur volgens methode Voll) en de BFD (bio-electronic Functions Diagnosis & Therapy). Door zijn enorme kennis ontwikkelde hij een systeem waardoor er nog maar op 1 a 2 punten gemeten hoefde te worden om een totaal beeld van de gezondheid te krijgen.

Hoe werkt de VEGA test

De VEGA testmethode werkt via het onwillekeurige (vegetatieve) zenuwstelsel, wat een totaalbeeld geeft van uw gezondheid. Via een handelektrode wordt een impuls gegeven aan het lichaam. Door het lichaam in contact te brengen met een (vaak) verdunde stof kan meetbaar worden gemaakt hoe het lichaam op deze stof reageert. Je krijgt of een verkramping van huid en bindweefsel, of er gebeurt niets.

Deze verkramping kan je ook zien als een vluchtreactie van het lichaam. bv. als er een bedreigende situatie ontstaat zullen alle spieren zich eerst aanspannen (verkrampen) om vervolgens tot een actie over te gaan of in kramp te blijven. Dit gebeurt op micro (huid) niveau ook, en kan je op de weerstandsmeter lezen.

Door het lichaam in aanraking te brengen met een allergeen, micro-organismen zoals bacteriën, parasieten, virussen en schimmels kun je dus de verkramping (vluchtreactie) van het lichaam meten op deze stof. Een verkramping betekend een dat het lichaam een eerdere negatieve reactie heeft gehad hierop.

Onze werkwijze bestaat hoofdzakelijk uit de VEGA testmethode. Daarnaast gebruiken we veel vitamine, mineralen (orthomoleculaire geneeskunde) en eventuele fytotherapeutische middelen (kruidentincturen) om (waar nodig) de gezondheidstoestand te bevorderen. Daarnaast letten we ook op het gebruik van voeding en (in)toleranties hierin. Met de VEGA testmethode kan de staat van organen gemeten en gekeken worden naar onderandere:

• Gebrek heeft aan vitaminen en mineralen
  • Allergieën
  • Belasting van schimmels
  • Belasting met parasieten
  • Bacteriële infecties
  • Verstoorde hormoonhuishouding
  • Belasting met een virus (ME/ CVS)
  • Diverse ziekten (o.a Lyme, Pfeiffer)
  • Schade door pesticiden
  • Schade door E-nummers
  • Voedingsintoleranties
  • Psychologische stress en belasting
  • Vergiftigingen door zware metalen.

Samen met u bespreken we wat de beste manier zou kunnen zijn, om verlichting te brengen in de bestaande ongemakken. Dat kan het aanpassen van voeding zijn, toedienen van vitaminen en mineralen, of een middel gericht op een specifeke klacht.

Privacyverklaring - Website: Elloro